Tomos Revival 2012
In restauratie
Op de koffie bij een brommerverzamelaar kwamen we deze Revival dik onder het stof tegen. Ooit op gereden en vervolgens weggezet in een hoek. Om daarna in de vergetelheid te raken. Een verhaal dat vele van u bekend in de oren zal klinken. De Tomos bleek een exemplaar uit 2012 te zijn. Bij inspectie van de brommer bleek dat deze Revival het meer dan waard was om weer op de weg te komen. Mee naar Heinenoord en aan de slag dan maar.
Op de koffie bij een brommerverzamelaar kwamen we deze Revival dik onder het stof tegen. Ooit op gereden en vervolgens weggezet in een hoek. Om daarna in de vergetelheid te raken. Een verhaal dat vele van u bekend in de oren zal klinken. De Tomos bleek een exemplaar uit 2012 te zijn. Bij inspectie van de brommer bleek dat deze Revival het meer dan waard was om weer op de weg te komen. Mee naar Heinenoord en aan de slag dan maar.
Simson SR2E
In restauratie
In 1955 startte het Oostduitse merk Simson Suhl met de productie van de SR1. Om de afzetmarkt te vergroten had dit model een vrouwvriendelijke opstap. Daarnaast was de SR1 voorzien van zeer vooruitstrevende techniek. Tot op de dag van vandaag wordt menige scooter nog steeds voorzien van de schommelvork waarbij de vooras voor de voorvork verend gemonteerd zit. Vanaf 1960 werd de SR2E geproduceerd, een iets luxer model welke geëxporteerd werd naar Europa. Van de 2 brommers die wij restaureren is er 1 voorzien van een zijspan.
In 1955 startte het Oostduitse merk Simson Suhl met de productie van de SR1. Om de afzetmarkt te vergroten had dit model een vrouwvriendelijke opstap. Daarnaast was de SR1 voorzien van zeer vooruitstrevende techniek. Tot op de dag van vandaag wordt menige scooter nog steeds voorzien van de schommelvork waarbij de vooras voor de voorvork verend gemonteerd zit. Vanaf 1960 werd de SR2E geproduceerd, een iets luxer model welke geëxporteerd werd naar Europa. Van de 2 brommers die wij restaureren is er 1 voorzien van een zijspan.
BMW R100RS 1978
In restauratie
BMW bracht in 1976 de R100-serie uit. De motorfiets werd voorzien van een luchtgekoelde tweecilinder 4-takt boxermotor met een cilinderinhoud van respectievelijk 599, 745, 797 en 980 cc met een vermogen van 40, 50, 60, 66 of 70 pk. De motorfiets werd geproduceerd tot 1996. De R100 modellen zijn voorzien van een dubbele schijfrem aan de voorzijde en een trommelrem in het achterwiel. De R100RS werd vanaf september 1977 echter voorzien van een schijfrem op het achterwiel. De spaakvelgen werden door BMW in dezelfde periode vervangen door aluminium exemplaren met “sneeuwvlok” patroon. De R100RS is geproduceerd van 1976 tot 1984 met een oplage van 33.648 stuks.
De motorfiets die wij gedoneerd hebben gekregen is een vroege BMW R100RS uit 1978. Deze motorfiets is afkomstig van de 2e eigenaar welke hem in 1987 kocht. Deze motorfiets is een heus collectorsitem en is de moeite waard om in ere hersteld te worden.
BMW bracht in 1976 de R100-serie uit. De motorfiets werd voorzien van een luchtgekoelde tweecilinder 4-takt boxermotor met een cilinderinhoud van respectievelijk 599, 745, 797 en 980 cc met een vermogen van 40, 50, 60, 66 of 70 pk. De motorfiets werd geproduceerd tot 1996. De R100 modellen zijn voorzien van een dubbele schijfrem aan de voorzijde en een trommelrem in het achterwiel. De R100RS werd vanaf september 1977 echter voorzien van een schijfrem op het achterwiel. De spaakvelgen werden door BMW in dezelfde periode vervangen door aluminium exemplaren met “sneeuwvlok” patroon. De R100RS is geproduceerd van 1976 tot 1984 met een oplage van 33.648 stuks.
De motorfiets die wij gedoneerd hebben gekregen is een vroege BMW R100RS uit 1978. Deze motorfiets is afkomstig van de 2e eigenaar welke hem in 1987 kocht. Deze motorfiets is een heus collectorsitem en is de moeite waard om in ere hersteld te worden.
Tomos 4L
In restauratie
Vanaf 1966 had Tomos een vestiging in Nederland. In het Gelderse Epe werden bromfietsen gemaakt voor de West-Europese markt. De "L-serie". De letter L staat voor geforceerde luchtkoeling. De "E-serie" was voorzien van motorblokken met rijwindkoeling. Onze brommer is een 4L uit 1971. Opgehaald bij een lid van een brommerclub waar we hem in een hoek van een loods onder een dekzeil aantroffen. We vonden het zeker de moeite waard om deze oldtimer te gaan restaureren.
Vanaf 1966 had Tomos een vestiging in Nederland. In het Gelderse Epe werden bromfietsen gemaakt voor de West-Europese markt. De "L-serie". De letter L staat voor geforceerde luchtkoeling. De "E-serie" was voorzien van motorblokken met rijwindkoeling. Onze brommer is een 4L uit 1971. Opgehaald bij een lid van een brommerclub waar we hem in een hoek van een loods onder een dekzeil aantroffen. We vonden het zeker de moeite waard om deze oldtimer te gaan restaureren.
CPI GTR type 2
Verkocht
Deze GTR, die bij ons te wachten staat op restauratie, is van het 2e type. De GTR heeft vanaf modeljaar 2008 een kleine facelift is ondergaan. De kappenset werd optisch iets veranderd en de cockpit werd voorzien van een andere teller. Bij het 1e type kon de printplaat doorbranden indien de spanningsregelaar defect raakte.
Deze GTR, die bij ons te wachten staat op restauratie, is van het 2e type. De GTR heeft vanaf modeljaar 2008 een kleine facelift is ondergaan. De kappenset werd optisch iets veranderd en de cockpit werd voorzien van een andere teller. Bij het 1e type kon de printplaat doorbranden indien de spanningsregelaar defect raakte.
Ford Orion Provence 1.3
In restauratie
Bouwjaar 29-04-1993
Cilinderinhoud: 1300 cc
Vermogen: 64 pk
Koppel: 102 Nm
Transmissie: 5 versnellingen
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- Auto door ouders nieuw aangeschaft
- In restauratie
- 1e eigenaar
- Origineel Nederlandse auto
- Set winterbanden incl velgen aanwezig
- Radio-cd speler
- Sinds 1993 in bezit
Bouwjaar 29-04-1993
Cilinderinhoud: 1300 cc
Vermogen: 64 pk
Koppel: 102 Nm
Transmissie: 5 versnellingen
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- Auto door ouders nieuw aangeschaft
- In restauratie
- 1e eigenaar
- Origineel Nederlandse auto
- Set winterbanden incl velgen aanwezig
- Radio-cd speler
- Sinds 1993 in bezit
BMW E36 316i compact automatic
"Donated to school"
Bouwjaar 24-06-1994
Cilinderinhoud: 1596 cc
Vermogen: 102 pk
Koppel: 150 Nm
Transmissie: 4-traps sportautomaat
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- Auto verkeert in originele staat
- Origineel Nederlandse auto
- Stoffen bekleding
- Stalen velgen met sierdoppen
- Electrische spiegels
- Stuurbekrachtiging
- Airbag bestuurder
- Radio-cd speler
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Koplampen in hoogte verstelbaar
- Alarm
- Centrale portiervergrendeling
- Boston grün metallic
- Sinds 2015 in bezit
Bouwjaar 24-06-1994
Cilinderinhoud: 1596 cc
Vermogen: 102 pk
Koppel: 150 Nm
Transmissie: 4-traps sportautomaat
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- Auto verkeert in originele staat
- Origineel Nederlandse auto
- Stoffen bekleding
- Stalen velgen met sierdoppen
- Electrische spiegels
- Stuurbekrachtiging
- Airbag bestuurder
- Radio-cd speler
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Koplampen in hoogte verstelbaar
- Alarm
- Centrale portiervergrendeling
- Boston grün metallic
- Sinds 2015 in bezit
BMW E10 2002 automatic
Verkocht
Bouwjaar 18-11-1974
Cilinderinhoud: 1990 cc
Vermogen: 100 pk
Koppel: 144 Nm
Transmissie: Automaat
Brandstof: LPG
Bijzonderheden:
- In restauratie
- Kleur Estorilblau
- Origineel Nederlandse auto
- Motor gereviseerd
- Lichtmetalen velgen
- Sinds 2002 in bezit
Bouwjaar 18-11-1974
Cilinderinhoud: 1990 cc
Vermogen: 100 pk
Koppel: 144 Nm
Transmissie: Automaat
Brandstof: LPG
Bijzonderheden:
- In restauratie
- Kleur Estorilblau
- Origineel Nederlandse auto
- Motor gereviseerd
- Lichtmetalen velgen
- Sinds 2002 in bezit
BMW E10 2002 automatic
Verkocht
Bouwjaar 19-07-1972
Cilinderinhoud: 1990 cc
Vermogen: 100 pk
Koppel: 144 Nm
Transmissie: Automaat
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- In restauratie
- Kleur Veronarot
- Origineel Nederlandse auto
- Motor gereviseerd
- Lichtmetalen velgen
Bouwjaar 19-07-1972
Cilinderinhoud: 1990 cc
Vermogen: 100 pk
Koppel: 144 Nm
Transmissie: Automaat
Brandstof: Benzine
Bijzonderheden:
- In restauratie
- Kleur Veronarot
- Origineel Nederlandse auto
- Motor gereviseerd
- Lichtmetalen velgen
Supermooi 🙂
Goedenavond Rick,
dank je voor je positieve reactie.
Met vriendelijke groet,
Tim
TP-Classics
Is deze een 49cc of snor.
Ik ben op zoek naar een 49cc tomos revival. Kan je hierop een antwoord geven . Wat moet de brommer dan kosten als hij klaar is.
Goedenavond Adrie,
zowel de brommer als de snorbrommer uitvoering zijn beide 49cc.
Als ik u goed begrijp bent u op zoek naar de brommer uitvoering.
Op dit moment hebben wij een 2011 staan voor 1095,=
Voor een uitgebreide fotoreportage kunt u kijken bij “Aanbod Tomos”
of een bezoekje brengen aan onze showroom.
Gelieve dan wel vooraf even een belletje geven ivm de openingstijden.
Met vriendelijke groet,
Tim
TP-Classics